Meer uitdaging
De stagiaires zijn enthousiast over de sfeer, de mogelijkheden en de begeleiding bij ZorgAccent. Wel zeggen ze het jammer te vinden dat ze maar weinig écht verpleegtechnische handelingen uitvoeren. Denk daarbij aan het verzorgen van een stoma bijvoorbeeld.’ Gini: ‘Klopt, het aantal verschillende handelingen binnen één afdeling is beperkt. En het is niet de bedoeling dat studenten gaan ‘shoppen’ binnen ZorgAccent. Streven is immers, zo staat ook in de visie van ZorgAccent, dat bewoners zoveel te maken krijgen met dezelfde gezichten.
’Net als thuis’
De leerlingen spreekt het erg aan dat ZorgAccent werkt met zelfsturende teams volgens het motto; ‘Net als Thuis’. Student Jesse: ‘Wat ik hieraan heel positief vind is dat je de mens centraal stelt. Voordeel is ook dat je altijd een team om je heen hebt met professionals waaraan je hulp en advies kunt vragen. Student Rianne: ‘Het is hier heel anders dan bij mijn andere stage. Bij ZorgAccent heb ik meer tijd voor de bewoners.’ Gini van Vliet herkent dit: ‘Studenten leren zorgtechnieken bij ons, maar ook hoe ze iemand een fijne dag bezorgen. Daar geniet ik van. Ik hoor ook van de familieleden dat zij dit waarderen.’